Két bengáli macska a háztartásunkban

Zsebpárducokkal az élet

Zsebpárducokkal az élet

Az a szép, az a szép...

2024. január 24. - Csibet

Amikor legutóbb nálunk járt Mama  - anyukám -, Igazda néhány pillanatra az ölébe tette Maut. Azért csak néhány pillanatra, mert Mau pánikszerűen menekült a kezei közül. De ez is elég volt ahhoz, hogy megállapítsa, ezek a bengáliak nem olyan puhák, mint egy házimacska, hanem izmosak, inasak. Azt már én teszem hozzá, hogy az alkatuk is más, hengertestük van, mint egy menyétnek és spárgafarkuk, mint egy patkánynak.mia_szeken_az_oldalan_24.jpg

Egykor gyakran néztem Asza szemébe, amikor rajtam feküdt. Olyankor néha elgondoltam, mennyivel szebb cica lenne, ha a szeme színe nem - Mama szavaival élve - mocsárszínű lenne. Valószínűleg ezért tűnik fel annyira, hogy ezeknek a mauknak milyen szép színű szemük van. Érdekes, hogy fénytől függően hol sárgának látom, hol határozottan világos zöldnek. Először azt hittem, bennem van a hiba, hogy nem tudom pontosan megállapítani a szemük színét, de aztán kiderült, hogy más is így van ezzel.photo1705918145.jpeg

Eddig gondot okozott a mauk megkülönböztetése. Az, hogy Maunak sötétebbek és élesebbek a foltjai, meg a fejformája is hosszúkásabb, félhomályban nem segít, olyankor simán összekeverem őket. Vagy ha csak átsuhannak előttem, akkor sem mindig tudom, melyikőjüket láttam. De most találtam egy különbséget, ami alapján akkor is tudom, ki van előttem, ha csak a sziluettjét látom. Mindkettőnek vékony a farka, de Maunak egészen spárgaszerű, míg Miának vastagabb. Ha csak az egyiket látom, akkor is elég nagy a különbség ahhoz, hogy tudjam melyikőjük az. Ha nyávognak, akkor is könnyű megkülönböztetni őket, Mia jóval hangosabb.  Hogy Mia nagyobb, az inkább akkor segít, amikor mindkettőjüket egyszerre látom. A viselkedésük alapján is elkülönülnek, mivel Mia sokkal érettebben viselkedik. Mau idétlen kölyökként csetlik-botlik. Pedig már közeledik a felnőtté válás. Ennek első jele, hogy Mia szaladgálás közben gyakran indokolatlanul eldobja magát.ketten_dobozban_cukik.jpeg

A szelídülés sebessége továbbra sem pörgött fel. Miát ugyan már meg lehet simogatni, de a többedik próbálkozásnál először elhúzza magát, aztán gyorsan távozik. Mau viszont dorombol is, persze csak igazdának.  Még jó, hogy két cicát kaptunk. Ha csak Mia lenne, elég reménytelen lenne a helyzetünk.mau_dobozban_hatan_2.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://mauk.blog.hu/api/trackback/id/tr6418308043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása